Как да реагираме, ако банкомат ни глътне картата

Банкоматът е нужен на всички, за да можем да си теглим парите. Повечето хора си държат парите в карта, за да им е по-сигурно. Това обезателно е така, но има един момент, в който трябва да изтеглим парите от картата. Това най-често се случва посредством банкомат. Тези устройства са много достъпни и лесни за употреба, но понякога се случват засечки или възникват проблеми и тогава могат да ни създадат много главоболия.

Разбира се, ако сме в България, проблемът е по-малък, но ако сме в чужбина и се случи така, че банкомат глътне картата ни, проблемът става по-заплетен. И така, има няколко основни причини, поради които може да ни се случи това. Първата е, ако сгрешим пин-кода си три последователни пъти. Тогава машината прибира картата, защото решава, че е открадната и някой се опитва да я източи. Втората причина е, ако картата е с изтекъл срок. Често банкоматите го отчитат и ги гълтат, защото ги считат за съмнителни.

Третата причина е да не вземем картата си от машината веднага. Тогава банкоматът решава, че сме я забравили и я прибира. И, разбира се, може просто банкоматът да има повреда.
И ТАКА, ВЪПРОСЪТ Е КАКВО ДА ПРАВИМ, КОГАТО ТОВА СЕ СЛУЧИ?
Можем да опитаме да натиснем бутона за „Отмяна“, защото понякога банкоматите „забиват“ и това ги кара да „изплюят“ прибраната карта. Ако това не проработи, първото нещо, което трябва да разберем, е дали картата е глътната от банкомат на нашата банка или от машина на друга банка. Ако е на нашата, ситуацията е по-лесна.

Обаждаме се на банката, блокираме картата, съобщаваме данните си и питаме как можем да получим картата си обратно. Ако обаче банкоматът е на друга банка, тогава трябва да звъннем на две места – на нашата и на другата банка. Първо звъним в собствената си банка, за да блокираме картата. След това звъним на банката, чийто банкомат е погълнал картата ни, за да им съобщим за ситуацията и да разберем как можем да си върнем картата.

Коментари